De Stadshopper rijdt nog zeker drie maanden langer door de Nijmeegse binnenstad. De gemeente verlengde de proef met het elektrische busje waarin iedereen zich via een vaste route gratis door het centrum kon verplaatsen.
Proef met Nijmeegse Stadshopper verlengd
Nijmegen startte de proef met de Stadshopper in oktober vorig jaar en deze zou tot 31 maart van dit jaar duren. Besloten is om die periode met drie maanden te verlengen om meer data te verzamelen over het gebruik van deze service. De enige wijziging is dat de dienst pas om 12.00 uur in plaats van 10.00 uur begint omdat er in de ochtend te weinig animo van passagiers was.
De hopper werd geïntroduceerd als een experimenteel project voor kleinschalig stap-op-stap-af-vervoer in de binnenstad. Doel is om te kijken of het een goed alternatief is voor bezoekers die normaal gesproken met de auto, bus of niet naar de binnenstad komen. Aanvankelijk maakten dagelijks zes personen gebruik van de gratis dienst, dat aantal is inmiddels opgelopen naar dertig. Nu de Stadshopper aan bekendheid wint, wil het stadsbestuur onderzoeken of het gerbuik verder groeit en informatie te verzamelen over de behoefte aan en mening over stap-op-stap-af-vervoer in de binnenstad.
Bron: Gemeente Nijmegen
Meest gelezen
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Platform Integrale Samenwerking Openbare Ruimte gelanceerd
7 nov om 12:35 uurOm bij de toekomstbestendige inrichting van de openbare ruimte de uitdagingen voor de onder- en bovengrond…
Easypath Nederland en Smart Circular Products slaan de handen ineen voor duurzaam, gerecycled kwaliteitsbeton
29 aug om 09:18 uurEasypath Nederland, een koploper in duurzame, modulaire fietspaden, kondigt met trots een nieuwe samenwerking…
Gemengde gevoelens over leefbaarheid openbare ruimte bij proef Weesperknip
16 feb om 11:50 uurDe Weesperstraat is één van de drukste verkeersaders in Amsterdam. Afgelopen jaar voerde de gemeente een proef…
Meer deelbakfietsen en een proef met 'virtuele hubs' in Utrecht
18 jul 2023In het afgelopen jaar waren deelbakfietsen een succes in Utrecht: ze werden minimaal één keer per dag gebruikt…