App voor Bel- & Herstelmeldingen
Snel en leuk
Jaarlijks komen zo’n 12.000 meldingen binnen bij Bel&Herstel. Vanaf vandaag kunnen die meldingen dus ook met de Bel&Herstel-app gedaan worden. Wethouder Tankir: “Nijmegen is een mooie stad en de nieuwe Bel&Herstel-app is een snelle en leuke manier om melding te doen van iets dat hersteld moet worden. Inwoners en ondernemers gaan dit zeker gebruiken en het helpt ons om de stad mooi houden”.
Eenvoudig
De Bel&Herstel-app werkt eenvoudig. De gebruiker maakt een foto, selecteert het onderwerp en verzendt de melding. Alleen de eerste keer moeten naam en emailadres ingevoerd worden, daarna worden die automatisch aan de melding gekoppeld. Iedereen kan meldingen doen, ook mensen die niet in de stad wonen, maar er bijvoorbeeld wel werken.
Overzichtskaart
De foto bevat alle gegevens van de locatie en de melder kan de gedane meldingen terugzien in een lijst binnen de applicatie. Meldingen zijn ook terug te vinden op een overzichtskaart van alle Bel&Herstel meldingen, waarbij ook de status van de afhandeling te zien is. Binnen 5 dagen na de melding komt de Bel&Herstel-bus langs om het te repareren of krijgt de melder een bericht wat er met de melding gebeurt.
Parkeergarages
De Bel&Herstel-app bevat naast het doen van meldingen ook informatie en kaarten van openbare toiletten en parkeergarages. Ook seizoensafhankelijke informatie kan tijdelijk geplaatst worden, zoals bladkorven in de herfst en strooiroutes, zoutkisten en gladheid in de winter. Daarnaast gebruiken medewerkers van de gemeente de Bel&Herstel-app voor inspecties, handhaving, inventarisaties of wijkschouwen.
Verschil
De Bel&Herstel-app verschilt van landelijke applicaties zoals BuitenBeter, doordat de meldingen sneller verwerkt kunnen worden door de goede aansluiting op de gemeentelijke software. Het is een beta-versie waarmee de gemeente gemakkelijk verbeteringen in eigen beheer kan aanbrengen in nieuwe releases. De gemeente heeft de app vooraf getest met Nijmeegse burgers.
Meest gelezen
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Samenwerken is voor een toekomstbestendig beheer steeds belangrijker
29 nov om 09:11 uurIn deze rubriek bieden we makers van de openbare ruimte de mogelijkheid om elkaar vragen te stellen. Maurice…
Utrecht gaat dode bomen vaker laten staan
22 nov om 17:29 uurDe gemeente Utrecht kiest ervoor om dode bomen en boomstronken vaker laten staan. Deze kunnen namelijk van…
Knipperlichten in wegdek maken oversteken in Valkenburg veiliger
16 nov om 10:38 uurBreda test verschillende manieren van scooter- en fietsparkeren
15 nov om 13:52 uurBreda draait een pilot voor fiets- en scooterparkeerplaatsen. De gemeente wil de stad zo nog fietsvriendelijker…
Slimme stroomvoorziening voor markten en evenementen
15 nov om 08:11 uurBij Seijsener ontwikkelen we al jaren praktische en betrouwbare oplossingen voor het beheer van openbare…
Na anderhalve eeuw heeft Borculo weer een 'haven'
14 nov om 06:35 uurEeuwen geleden, tot 125 jaar terug, voeren er talloze boten af en aan naar het Achterhoekse stadje Borculo om…
Platform Integrale Samenwerking Openbare Ruimte gelanceerd
7 nov om 12:35 uurOm bij de toekomstbestendige inrichting van de openbare ruimte de uitdagingen voor de onder- en bovengrond…
Expertcolumn Thijs van Spaandonk: Wat geven we door?
1 nov om 08:42 uurIn elke editie van Straatbeeld schrijft een expert een column over het desbetreffende thema van het magazine.…