Gemeentelijke communicatie in crisistijd
Familiebijeenkomsten, gezellig samen even een terrasje pikken of gewoon naar het strand gaan, dat is er nu even allemaal niet bij. Evenementen en festivals gaan niet door, vakanties worden gecanceld. Thuiswerken en afstand houden zijn het nieuwe normaal geworden. Voor gemeenten is het echter wel belangrijk om in contact te blijven met inwoners en bezoekers, juist in crisissituaties is goede communicatie een must.
De 366 digitale informatiezuilen die Suurland Outdoor inmiddels door heel Nederland geplaatst heeft, bewijzen in deze periode van onzekerheid en social distancing hun toegevoegde waarde. Gemeenten gebruiken hun zendtijd nu optimaal om te waarschuwen en te adviseren, de lokale MKB extra te promoten en de cruciale beroepen een hart onder de riem te steken.
Communicatie in de openbare ruimte is juist nu extra belangrijk. Er zijn nu zelfs gemeenten die dure mobiele ledschermen inhuren om inwoners en bezoekers te kunnen bereiken. De systemen van Suurland Outdoor worden gebouwd in Nederland en België door de firma Q-Lite en worden door ons gratis geleverd aan gemeenten. Q-Lite levert zeer hoogwaardige schermen met een laag energieverbruik en de langste levensduur in de markt en heeft duurzaamheid en circulaire economie zeer hoog in het vaandel staan.
Suurland Outdoor heeft een grote diversiteit aan informatiezuilen in haar portfolio. Er is altijd wel een product wat echt bij uw gemeente past. Gemeenten kunnen bijvoorbeeld kiezen voor invulling van een gedeelte van de zendtijd óf voor gesplitste displays, waardoor zij honderd procent focus hebben en 24/7 hun eigen berichten en full colour uitingen kunnen publiceren.
Stads- en gebiedspromotie
Naast digitale informatiezuilen aan de doorgaande wegen hebben wij, in samenspraak met verschillende VVV’s en citymarketing organisaties, interactieve LCD displays ontwikkeld voor centrumgebieden. De InfoCity is een touch-gevoelige informatiezuil waarop gemeenten onder andere evenementen kunnen publiceren en hun hotspots en bezienswaardigheden kunnen uitlichten. De InfoCity Touch maakt bezoekers op een dynamische manier wegwijs in uw stad of streek. Het interactieve kaartbeeld kan verrijkt worden met points of interest. Relevante faciliteiten en bezienswaardigheden worden zichtbaar gemaakt en kunnen worden geraadpleegd voor informatie. Met de InfoCity Touch houdt u bezoekers langer in uw centrum en laat u ze meer beleven.
Suurland Outdoor
Eindhoven
040 – 26 42 305
www.suurlandoutdoor.nl
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Omgevingsvisie Bernheze: gezondheid en gemeenschap centraal
14 jan om 08:30 uurDe gemeente Bernheze heeft in samenwerking met adviesbureau Kragten een omgevingsvisie ontwikkeld die uniek is…
Plantenbakken verfraaien en vergroenen Dordtse binnenstad
13 jan om 09:09 uurDordrecht kent een prachtige historische binnenstad. Om de belevingswaarde nog verder te vergroten, heeft de…
Integraal als heilige graal voor de toekomst van de openbare ruimte
31 dec 2024Integraal is het toverwoord in de toekomst van de openbare ruimte. Dat kwam naar voren uit de City Deal…
Aziëpark Haarlem van vergeten strook naar groen buurtpark
30 dec 2024De wijk Schalkwijk in Haarlem ondergaat een ware transformatie. Eén van de meest in het oog springende…
Mijn Plek: Het Bolwerkpark in Alkmaar
20 dec 2024In 'Mijn Plek' leggen we een professional in de openbare ruimte de vraag voor wat zijn of haar favoriete plek…
Stadsforum Tilburg: plein voor komende eeuwen
18 dec 2024Ooit was het Koningsplein in het centrum het lelijkste plein van Tilburg. Door niet alleen het Koningsplein…
Van Bergenstraat Den Haag na herinrichting stuk veiliger
28 nov 2024De van Bergenstraat in Den Haag heeft een herinrichting ondergaan. Door een rijbaan te versmallen en een…
Innovatieve straatbaksteen: de S-line® van Vandersanden
19 nov 2024Straatbakstenen zijn een bekend onderdeel van de inrichting van de openbare ruimte. Traditioneel worden vrij…