Eerste hybride lichtmast in Benelux
VT-Hybride
De mobiele VT-Hybride is geschikt voor evenementen, wegwerkzaamheden, bouwplaatsen en industrieterreinen. De mast is geproduceerd door Towerlight, het brandstofverbruik van de hybride mast van is met 0,25 liter per uur tien keer lager dan bij een reguliere mobiele lichtmast. De CO2-reductie kan daarmee oplopen tot 90%. De mast kan op volle accu’s en dieseltank vijf maanden draaien zonder bijvullen.
Zero Impact technologie
De VT-Hybride kan in acht uur vollgedig opladen. Het product is uitgerust met vier led-lampen van 150 Watt die zeven uur non-stop kunnen draaien met een opgeladen batterij. Na deze periode kan de lichtmast aan de achterkant aangesloten worden op het lichtnet. Wanneer meer dan zeven uur verlichting nodig is, start automatisch een kleine één-cilinder dieselaggregaat die voor verlichting zorgt en tevens de accu oplaadt. In vier uur tijd is de accu volledig opgeladen waardoor deze weer acht uur kan branden.
Geluidsgedempte omkasting
Het product heeft een geluidsgedempte omkasting. Tijdens het gebruik is er geen geluidsoverlast doordat de verlichting aangedreven is door een batterij in plaats van een generator. Deze garandeert een geluidsniveau van 67db vanaf zeven meter afstand wanneer de generatorset geactiveerd is. De bodem van de omkasting is volledig vloeistofdicht, de omkasting staat op een Alko onderstel.
Eigenschappen
Gegarandeerde levensduur van 70.000 uur. Uitgevoerd met een sterke polycarbonaat lens en ECO auto start/stopsysteem dat de generatorset automatisch aan- en uitschakeld wanneer de accu moet opladen of volledig opgeladen is. Het product vergt weinig onderhoud, heeft een gegarandeerde levensduur van 70.000 uur en beschikt over heftruckpockets en hijsoog. Schemerschakelaar (automatisch aan / uit bij donker / licht.
Mast
De mast van de VT-Hybride is een verticale mast opgebouwd uit 6 secties met een maximale hoogte van 9 meter. De mast is hydraulisch en is 340 graden draaibaar. De mast is gecertificeerd tot een windsnelheid van 110 km/uur en is vervaardigd uit gegalvaniseerd staal. De overige delen zijn gecoat in een polyurethaan poedercoting met een zeer hoge corrosiebestendigheid.
Eerste hybride lichtmast geplaatst
De eerste hybride lichtmast van de Benelux is inmiddels door Dura Vermeer ingezet bij de weguitbreiding van de A10 Oost/A1 Diemen. Workx Materieelverhuur heeft in een gezamenlijk keteninitiatief met Dura Vermeer als eerste verhuurder de negen meter hoge hybride mast in zijn assortiment opgenomen.
Kijk hier voor meer informatie.

Meest gelezen
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Bedrijventerrein Nieuw-Reijerwaard verlicht met duurzame gelijkstroom
31 mrt om 10:18 uurNieuw-Reijerwaard zet een belangrijke stap in de verduurzaming van de openbare ruimte door de verlichting…
De tien lessen van smart lighting
3 feb om 14:15 uurBij het verslimmen van je openbare verlichting gaat het niet primair om slimme techniek, al klinkt het wel zo.…
Verlichting als brug tussen heden en verleden
17 jan om 15:11 uurMonumentale bruggen zijn niet alleen functionele verbindingen, ze zijn ook iconen van ons cultureel erfgoed en…
Meer aandacht voor comfort en sensorbedieningen
8 jan om 08:44 uurTraditionele lichtbronnen zijn zo langzamerhand volledig uit het straatbeeld verdwenen. Ledverlichting heeft…
Samenwerken is voor een toekomstbestendig beheer steeds belangrijker
29 nov 2024In de rubriek 'Vijf vragen aan' bieden we makers van de openbare ruimte de mogelijkheid om elkaar vragen te…
Quooker zorgt voor ruimte(s) om te groeien
27 nov 2024In Ridderkerk wordt momenteel op het gloednieuwe bedrijventerrein Nieuw Reijerwaard een duurzaam bedrijfspand…
Knipperlichten in wegdek laten voetgangers in Valkenburg veilig oversteken
16 nov 2024De Cauberg in Valkenburg aan de Geul is een druk punt, waar zowel veel fietsers, auto’s als ook voetgangers…
OVL awards voor Studio Philip Ross en Siteco
15 nov 2024Studio Philip Ross en Siteco zijn winnaars geworden van de eerste OVL awards. Deze nieuwe prijs in de wereld…