Eerste hybride lichtmast in Benelux
VT-Hybride
De mobiele VT-Hybride is geschikt voor evenementen, wegwerkzaamheden, bouwplaatsen en industrieterreinen. De mast is geproduceerd door Towerlight, het brandstofverbruik van de hybride mast van is met 0,25 liter per uur tien keer lager dan bij een reguliere mobiele lichtmast. De CO2-reductie kan daarmee oplopen tot 90%. De mast kan op volle accu’s en dieseltank vijf maanden draaien zonder bijvullen.
Zero Impact technologie
De VT-Hybride kan in acht uur vollgedig opladen. Het product is uitgerust met vier led-lampen van 150 Watt die zeven uur non-stop kunnen draaien met een opgeladen batterij. Na deze periode kan de lichtmast aan de achterkant aangesloten worden op het lichtnet. Wanneer meer dan zeven uur verlichting nodig is, start automatisch een kleine één-cilinder dieselaggregaat die voor verlichting zorgt en tevens de accu oplaadt. In vier uur tijd is de accu volledig opgeladen waardoor deze weer acht uur kan branden.
Geluidsgedempte omkasting
Het product heeft een geluidsgedempte omkasting. Tijdens het gebruik is er geen geluidsoverlast doordat de verlichting aangedreven is door een batterij in plaats van een generator. Deze garandeert een geluidsniveau van 67db vanaf zeven meter afstand wanneer de generatorset geactiveerd is. De bodem van de omkasting is volledig vloeistofdicht, de omkasting staat op een Alko onderstel.
Eigenschappen
Gegarandeerde levensduur van 70.000 uur. Uitgevoerd met een sterke polycarbonaat lens en ECO auto start/stopsysteem dat de generatorset automatisch aan- en uitschakeld wanneer de accu moet opladen of volledig opgeladen is. Het product vergt weinig onderhoud, heeft een gegarandeerde levensduur van 70.000 uur en beschikt over heftruckpockets en hijsoog. Schemerschakelaar (automatisch aan / uit bij donker / licht.
Mast
De mast van de VT-Hybride is een verticale mast opgebouwd uit 6 secties met een maximale hoogte van 9 meter. De mast is hydraulisch en is 340 graden draaibaar. De mast is gecertificeerd tot een windsnelheid van 110 km/uur en is vervaardigd uit gegalvaniseerd staal. De overige delen zijn gecoat in een polyurethaan poedercoting met een zeer hoge corrosiebestendigheid.
Eerste hybride lichtmast geplaatst
De eerste hybride lichtmast van de Benelux is inmiddels door Dura Vermeer ingezet bij de weguitbreiding van de A10 Oost/A1 Diemen. Workx Materieelverhuur heeft in een gezamenlijk keteninitiatief met Dura Vermeer als eerste verhuurder de negen meter hoge hybride mast in zijn assortiment opgenomen.
Kijk hier voor meer informatie.
Meest gelezen
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
OVL awards voor Studio Philip Ross en Siteco
15 nov om 13:41 uurStudio Philip Ross en Siteco zijn winnaars geworden van de eerste OVL awards. Deze nieuwe prijs in de wereld…
Vergroend visitekaartje voor gemeente Purmerend
6 nov om 09:27 uurHet plein voor het stadhuis van Purmerend heeft een metamorfose ondergaan. Auto’s staan tegenwoordig in een…
Drone brengt lichtbeeld Bossche binnenstad in kaart
29 okt om 10:10 uur's-Hertogenbosch heeft onlangs als een van de eerste gemeenten in Nederland een drone ingezet om in de…
Verduurzaming in Bunschoten: besparen met ledverlichting
25 okt om 08:40 uurHoe kunnen we - met behoud van een goed lichtniveau zonder lichthinder - besparen op openbare verlichting? Die…
OVL Awards: inschrijvingen nog mogelijk tot 18 oktober
11 okt om 09:55 uurOp 12 november worden de OVL Awards uitgereikt op het OVL Symposium. Het is nog tot 18 oktober mogelijk om een…
LED For President
8 okt om 09:54 uurVoor iedere editie van Straatbeeld schrijft Chantal Verspaille, in haar rol als schepen van een Vlaamse stad,…
Stijlvolle make-over in Breskens: gelijkmatig lichtbeeld zonder lichthinder
24 sep om 14:57 uurDertig PRUNUS V3 armaturen sieren de 'Boulevard' in Breskens, een woonstraat die een voet- en fietsverbinding…
Normec Rei-Lux blijft innoveren met meetdata van masten
23 sep om 08:35 uurWat is de staat van de lichtmasten en verkeerslichten en wanneer moeten zij vervangen worden? Rijksoverheid,…