Gezamenlijk initiatief om bedrijven te helpen aanbestedingen te winnen
De Gunning is een gezamenlijk initiatief van Cobouw, CROW en Aanbestedingskalender met als doel: ondernemers op een praktische wijze helpen met het winnen van opdrachten bij overheden.
57 miljard euro
Er is becijferd dat jaarlijks 57 miljard euro wordt ingekocht door overheden. In 2012 zijn bijna 24.000 aankondigingen geplaatst, waarvan 42 procent diensten, 36 procent werken en 22 procent leveringen. Een gigantische markt waar veel bedrijven nog weinig gebruik van maken. Redenen om niet deel te nemen aan aanbestedingen zijn het gebrek aan expertise, het vele papierwerk en de juridische rompslomp. Echter, in de praktijk blijkt dit laatste – mits goed voorbereid – juist wel mee te vallen. Cobouw, CROW en Aanbestedingskalender tonen in het e-zine De Gunning dan ook vooral praktische tips en trucs om de koudwatervrees weg te nemen.
Eerste editie: succesverhalen
In de eerste editie van het e-zine De Gunning is onder andere te lezen op welke manier het bedrijf Tredin zich inschreef op een aanbesteding en zijn orderportefeuille met 20 procent zag groeien. Verder een artikel waarin inschrijven op aanbestedingen vergeleken wordt met solliciteren – er geldt voor beiden immers een formele schriftelijke procedure om jezelf te verkopen. De eerste editie van De Gunning is voor iedereen toegankelijk, daarna zullen bedrijven een abonnement nodig hebben om tweewekelijks het e-zine te ontvangen. Meer informatie is te vinden op de website www.degunning.nl.