Eerste campagne iVerde gaat van start
De campagne gaat in september van start met de presentatie van nieuw onderzoek naar bezuinigingen op het openbare groen door gemeenten. Daarna zullen de activiteiten naar verschillende doelgroepen worden uitgerold.
Waarde van groen
iVerde is opgericht om de maatschappelijke bewustwording van de waarde van groen en de afzet van boomkwekerijproducten en vaste planten te bevorderen. Bedrijven uit de boom- en vaste plantenteelt, de handel en de hoveniers- en groenvoorzienerssector brengen, via een vrijwillige individuele bijdrage of gezamenlijk vanuit de verenigingscontributie, de benodigde financiële middelen bijeen om activiteiten voor dit doel op te zetten. In nauw overleg met het groene bedrijfsleven is besloten om de eerste activiteit van iVerde in het teken van de gemeenteraadsverkiezingen te stellen.
Groen is niet alleen decoratie
Het openbare groen staat op dit moment stevig onder druk. Gemeenten kiezen, als gevolg van bezuinigingen, voor het (verder) versoberen van het openbare groen. Daarmee wordt voorbij gegaan aan het feit, dat groen niet enkel decoratie meer is., aldus iVerde. Groen vertegenwoordigt een economische waarde, draagt bij aan de kwaliteit van het leefmilieu en heeft een positief effect op het welbevinden van mensen. Een afbraak van het openbare groen staat gelijk aan kapitaalvernietiging. De campagne zal hier de aandacht op vestigen en richt zich hierbij op politieke partijen, bestuurders, ondernemersverenigingen, schoolbesturen en burgers. Groen moet hiermee hoger op de politieke agenda komen en meewegen in de keuze voor een bepaalde politieke partij. Daarop gaat de eerste campagne van iVerde zich richten.
Profileringsmogelijkheden voor bedrijven
Via de website www.iverde.org en tal van (sociale) media zal in de komende periode kennis over groen en de waarde van groen toegankelijk gemaakt worden voor verschillende doel-groepen. Bedrijven en instellingen, die aan de activiteiten van iVerde bijdragen, worden aan deze website gekoppeld en krijgen hiermee ook de mogelijkheid zich te profileren.