Buiten Beter App Rotterdam goed gebruikt
Rotterdammers kunnen via de app een klacht indienen over kapot straatmeubilair, losliggende stoeptegels en kapotte straatlantaarns. “Het aandeel van de app in de meldingen heeft meteen een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt”, zegt gemeentewoordvoerder Fred Marree. Maar het is wel een positieve ontwikkeling voor de gemeente. “We zijn er blij mee dat de Buiten Beter App veel gebruikt wordt, omdat we hierdoor de problemen sneller kunnen aanpakken.”
Foto
Via de app kunnen Rotterdammers een foto maken van het euvel en deze direct doorsturen naar de betreffende dienst van de gemeente. “Als we meteen weten dat er bijvoorbeeld ergens een vuilnisbak stuk is, dan kunnen we het afval ophalen en voorkomen dat het zwerfvuil wordt. Als mensen pas later thuis via de website of het telefoonnummer de melding door kunnen geven, wordt het nog wel eens vergeten.”
Codering
Afhankelijk van de ernst van het probleem kan de gemeente direct ingrijpen. “Door de speciale codering waarmee de app werkt, komt de melding meteen bij de juiste afdeling terecht”, legt Marree uit. “Omdat we ook een foto bij de melding krijgen, zien we meteen welke problemen prioriteit hebben en zo snel mogelijk opgelost moeten worden.”
Bron: Metro