Beste binnenstad 2011-2013

donderdag 24 februari 2011
timer 2 min
Jacht op titel beste binnenstad 2011-2013 geopend Alle gemeenten in Nederland worden uitnodigd zich in te schrijven voor de verkiezing Beste Binnenstad 2011-2013. Het winnen van deze titel kan het aantal bezoekers aan de gemeente doen stijgen en bijdragen aan de promotie van de stad en de ontwikkeling van een gemeente.  
Beste binnenstad 2011-2013

Twee jaar lang logo

Het winnen van deze verkiezing is een goede kans voor gemeenten om te laten zien wat ze doen om hun binnenstad zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Bovendien kan de winnaar twee jaar lang het logo ‘Beste Binnenstad 2011-2013’ gebruiken. Na succesvolle verkiezingen in 2003, 2005, 2007 en 2009 wordt de verkiezing dit jaar nog grootser aangepakt.

Deze editie worden inwoners en winkeliers actief betrokken bij de promotie van hun stad. Zo kunnen mensen op de website www.debestebinnenstad.nl posters downloaden. Deze posters kunnen thuis, in de winkel of op het werk opgehangen worden, om op deze manier de burgemeesters aan te sporen mee te doen. Ook kunnen bezoekers van de website een online petitie tekenen.

Inschrijving open tot 20 juni 2011

De website van de verkiezing Beste Binnenstad is vernieuwd, waardoor het voor gemeenten nog makkelijker is om mee te doen. Gemeenten kunnen zich inschrijven tot 30 juni 2011.

Onderliggende visie van belang

De verkiezing genereert veel publiciteit, zowel voorafgaand aan de prijsuitreiking als in de jaren daarna. De verkiezing Beste Binnenstad is een unieke en positieve verkiezing. De sterke kanten van gemeenten worden benoemd. De stappen die een gemeente de laatste twee jaar heeft gezet om de binnenstad aantrekkelijk te maken, zijn doorslaggevend. Daarbij wordt nadrukkelijk gelet op de onderliggende visie en de wijze waarop wordt samengewerkt. Winkeliers en gemeenten zijn immers van elkaar afhankelijk voor een succesvolle binnenstad.
 

Bron: Platform Detailhandel Nederland